Dirty little tricks from the dark corners of eCommerce
Комментарий Программного комитета:
Виталий - человек, который рассказывает просто о важном. Соучередитель Smashing Magazine, обладает большой экспертизой в глобальных вещах фронтенд разработки, UX, дизайна.
When designing eCommerce experiences, we tend to prioritize what we want to say rather than how it's actually said. It's not easy because there are literally hundreds of things that can go wrong: from selecting a product, to adding an item to the cart, to getting that final confirmation email, to actually receiving the purchased item. Every step along the way has to be meticulously designed with an eye for error and potential misunderstandings. It affects interaction with filters as much as displaying shipping options or sending a shopping cart abandonment email.
In this talk, Vitaly will be covering a few design patterns to increase conversion by improving clarity and consistency of the eCommerce experience and sparkling a little bit of delight here and there. You’ll walk away with hands-on tips and techniques for crafting better eCommerce experience right away.
Виталий Фридман любит красивый контент и никогда просто так не сдаётся. Родом из Минска, Беларусь, Виталий изучал информатику и математику в Германии, где обнаружил интерес к типографии, письму и дизайну. Проработав в качестве фрилансера дизайнером и разработчиком в течение шести лет, он основал Smashing Magazine, один из ведущих онлайн-журналов о дизайне и веб-разработке. Виталий — автор, соавтор и редактор всех Smashing Books. В настоящее время занимает позицию креативного директора Smashing Magazine, и обычно обитает где-то между Брюсселем, Нью-Йорком, Будапештом, Дюссельдорфом и Вильнюсом.